- VODA -

voda.jpg

 

Voda je providna tečnost koja formira reke, jezera, okeane i kišu. Kao hemijsko jedinjenje, molekul vode sadrži jedan atom kiseonika i dva atoma vodonika, koji su povezani kovalentnim vezama. Ne, ne možemo početi tako.

Voda je mnogo više od toga, voda je život!

Ona čini 2/3 našeg tela, i možemo bez nje izdržati svega 48h. Kada već govorimo o brojkama:

Muskulatura našeg tela sadrži 75% vode.

Mozak sadrži 76% vode.

Krv sadrži 82% vode .

Blagodeti vode su brojne, a pomenuću samo neke od njih: oslobadja telo od toksina i infekcija, smanjuje mogućnost rizika od raka i od infarkta, sprečava bolove u zglobovima i artristis, pomaže u gubljenju suvišnih kilograma, povećava energiju i produktivnost, utiče na sjaj kože, i na zdravlje srca jer srce nema šta da pumpa ako nema dovoljno vode, pa ni krv neće stići da raznese kiseonik i hranljive materije do mišića.

U samoj formi uspešnog bavljenja fizičkom aktivnošću, imamo jedan redosled koji izgleda ovako:

1. VODA

2. ISHRANA

3. VEŽBANJE

4. KARDIO

5. ISTEZANJE

6. SAN

Kao što vidite, voda je na prvom mestu, što dovoljno govori o tome da se bez nje teško mogu ostvariti bilo kakvi rezultati. Govorim o dehidraciji, koja utiče izuzetno nepovoljno na trening, jer se u prvom redu gubi brzina i eksplozivnost mišićnog rada. Vreme kada se voda pije u toku same trenažne aktivnosti je tema oko koje se vode diskusije, ali moje lično mišljenje je da je treba piti pre, za vreme i nakon fizičkog opterećenja. Tečnost treba unositi neprekidno i kontinuirano!

Takodje, voda je dobra i u otklanjanju suvišnih kilograma jer pomaže u tome da nestane osećaj gladi i samim tim smanjenje unosa kalorija u organizam. Na ovu temu su radjene mnogo studije, gde jedna od njih u ukazuje na to da žene koje tokom dijete povećaju unos vode više smršaju, za razliku od žena koje dnevno popiju manje od litar vode. Drugo istraživanje, koje je bilo i zdravstvene prirode, je pokazalo da žene koje piju više vode nego slatkih napitaka imaju nešto manju verovatnoću da obole od dijabetesa, a žene koje ne piju dovoljno vode imaju veće šanse da dobiju kamen u bubregu.

Kad smo kod toga, dolazimo do one čuvene fraze da svaka osoba mora da popije 2l vode dnevno, što je odavno prevazidjeno jer npr osobi od 60kg dnevni unos vode jeste 2l, ali osobi od 85kg je već 2.8l, dok osoba koja teži 115kg, mora da unose 3.7l na dnevnom nivou.

Nadam se da ste sada dobili malo bolji uvid u važnost vode po vaš trening ali i život.

Jer, voda nije samo važna za život, voda je život!

 

Blog napisao, Ljubiša Pušić.

Kontakt

CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Refresh Image

Kontakt informacije

Za više informacija oko individualnih ili vođenih treninga kao i plana ishrane, slobodno me kotaktirajte.

Telefon: +381637399835
Email : ljubisa.pusic24@gmail.com