Diskus hernija - da li je isključivo operacija rešenje?

Kada dodje do izmeštanja centralnog dela diska, dolazi i do ispupčavanja spoljnog prstenastog dela, a takvo stanje se naziva DISKUS HERNIJA. 

Lično sam uvek sa rešavanje problema sa vežbama, tj koliko god je to u našoj (trenerskoj) moći, pa ću odmah preći na to.

Dakle kod diskus hernije najvažnije je jačati sledeće regije:

1. pravi mišić stomaka ( m. rectus abdominis ),

2. ekstenzore ledja (mm. errector spinae ), 

3. veliki sedalni mišić ( m. gluteus maximus ) i 

4.  zadnju ložu buta (m. biceps femoris ).

 

Vežba 1 - naizmenični izdržaj na kolenu (''Dijagonala'')

https://epmt.files.wordpress.com/2010/01/img_5235.jpg

 

Vežba 2 - izdržaj u nogama (''zid stolica'')

http://media3.popsugar-assets.com/files/2014/11/17/823/n/1922729/f39e343fb60b5183_wall-sit/i/Wall-Sit.jpg

 

Vežba 3 - ekstenzija na pilates lopti

http://big.assets.huffingtonpost.com/workoutball-exercise-2-042115.gif

 

Vežba 4 - sedeći položaj sa izdržajem na balans lopti

http://www.womens-protein.com/wp-content/uploads/2014/02/bosu-hold.jpg

 

Uraditi 3 do 5 serija sa po 30 sec zadržavanja svake pozicije i 1 min pauze izmedju vežbi.

 

Nakon ovoga,prelazimo na dinamičke vežbe odnosno na dinamički set vežbi.

Dinamički trening je kružnog tipa, što znači da prelazite sa vežbe na vežbu do završetka ciklusa.

Broj ponavljanja i kilaža se odredjuje trenutnim mogućnostima.

Poželjno je uraditi 3-5 ciklusa sa minut i po odmora izmedju svake vežbe i pet minuta pauze između ciklusa.

 

1. Sklopka

https://33.media.tumblr.com/ac3020411e22b0095f37c30aaa88de17/tumblr_ns1a3a8rCU1s2knnio1_500.gif

 

2. Trbušnjaci sa podizanjem nogu

http://31.media.tumblr.com/89cc3baed90492d16d285bcf2cff0264/tumblr_inline_npn26qFXq31t1pu2e_540.gif

 

3. Kettlebell zamasi

http://hbz.h-cdn.co/assets/15/04/kettlebells1.gif

 

4. Leg press

http://drsbookfoodremedies.com/wp-content/uploads/2016/10/Leg-Press-Exercise.jpg

 

5. Hiperekstenzija na klupi

http://i.imgur.com/Yq3saB9.gif

 

6. Čučanj sa tegom

http://img.aws.livestrongcdn.com/ls-slideshow-main-image/cme/photography.prod.demandstudios.com/404212a9-2f8a-49f0-a02f-896b4063afd6.gif

 

To je osnova jačanja cora(jezgra stomaka i ledja) i posture (drzanja-noge) i pomoći ce prilikom treniranja u otklonjavanju diskus hernije.

 

Blog napisao, Ljubiša Pušić.

Kontakt

CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Refresh Image

Kontakt informacije

Za više informacija oko individualnih ili vođenih treninga kao i plana ishrane, slobodno me kotaktirajte.

Telefon: +381637399835
Email : ljubisa.pusic24@gmail.com